Navigon 2210

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 2210 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wiel2008 28-08-2009
Geschreven voor: Navigon 2210

Heb de 2210 nu een aantal maanden in bezit. Navigatie werkt goed behoudens wat missers: kaart geeft duidelijk een bocht naar rechts aan en zij zegt 'deze weg 23km volgen'. Op een andere weg 'sla rechts af' terwijl kaart linksaf geeft.
Heb ook abo op Freshmaps (om de kortingsbon te activeren kostte heel wat mailtjes en telefoontjes). Navigon Fresh werkt niet goed: de update lukt niet en eindigt met een cryptische foutmelding. Ik heb de hele Navigon map uiteindelijk maar met verkenner gekopieerd. Ook de update van de kaarten loopt niet goed. Tot wel 4 maal opnieuw moeten starten omdat de download en het kopieren naar de 2210 soms vast liep met een rare foutcode. Dit zijn zaken die eigenlijk echt niet meer van deze tijd zijn. Hierin moet de fabrikant voorzien door het mogelijk te maken deze code via een extra knop naar Navigon te zenden en dan hierover hulp/advies te geven.
Iemand soortgelijke ervaringen (en tips!) met problemen bij backup en kaart updates maken?

ozoer 04-05-2009

Ik ben hem nu al zat!

Ik heb de 2210 nu een maand of vier, en ik ben al zover dat ik hem op Marktplaats wil zetten. De realty vieuw is prachtig, als het werkt. Ik rijdt het hele land door en slechts op enkele plaatsen werkt het prima. Op vele andere plaatsen, en dan vooral waar dit héél erg handig zou zijn werkt het weer niet. Daardoor verlies je het vertrouwen in het apparaat, uiteindelijk heb ik het dan ook maar uitgeschakeld. Deze zomer tijdens de vakantie maar weer eens proberen. De rijstrook begeleiding werkt daarintegen prima. En die hulp weet ik dan ook erg te waarderen. Grootste ergernissen van dit apparaat, en ik denk dat het voor alle Navigon apparaten geldt zijn de planning van de route en de Nederlands-talige aanwijzingen. Om met het laatste te beginnen: In vergelijking met b.v. Engels wordt er gewoon informatie niet gegeven. In het Engels worden de straatnamen genoemd van de wegen die je in moet rijden. In het Nederlands dus niet, hè. Bij de rijstrookbegeleiding wordt je in het Nederlands vertelt dat je b.v. op de snelweg waar je rijdt de linker banen moet aanhouden, automatische reactie is dan vaak dat je inderdaad op de linker rijstrook wilt gaan rijden. Terwijl dat nergens voor nodig is. En dan de geplande routes! Zolang je alleen snelwegen rijdt is er niets aan de hand, maar eenmaal in de bebouwde kom gaat het regelmatig mis. Wat je volgens mij niet wilt is op weg naar je bestemming door woonwijken en 30km zones rijden als dat niet strikt noodzakelijk is. En dat is precies wat Navigon mij wel wil laten doen. Met als gevolg dat ik onnodig veel drempels en korte bochten moet maken. En bovendien lastige grote doorgaande, en dus gevaarlijke, wegen moet kruisen. Terwijl er een veel beter en vlotter alternatief voor handen is. Verder plant Navigon net zo makkelijk een optimale route langs wegen waar (al jaren) een geslotenverklaring van kracht is. Ook de mate van nieuwste kaarten is twijfelachtig. Wegen die al meer dan twee jaar geleden vernieuwd zijn, het zijn autowegen geworden of er zijn rotondes geplaatst of er heeft een snelheids aanpassing plaatsgevonden, zijn in het bestand nog gewoon oud. Gegevens zijn dus op veel plaatsen al achterhaald, lang geleden. Het gevolg daarvan is weer dat je in twijfel gebracht wordt over de juistheid van de te rijden route. Ik probeer al zolang ik het apparaat heb het zodanig in te stellen dat het inderdaad optimale routes plant. Wat ik ook probeer aan te passen in de instellingen, er is altijd wel weer een probleem of een domme elementaire fout die mij een ongeloofwaardige route wil laten rijden. Maar buiten dat alles: Voor diegene die nog geen 25 jaar distributie ervaring in Nederland hebben is het best een leuk apparaat.

Jan W 03-05-2009
Geschreven voor: Navigon 2210

Na heel wat zoeken en vergelijken (onze één week oude TT One Europe viel op het scherm..) gekozen voor de Navigon 2210. Nu hebben we het apparaat een week intensief gebruikt in Engeland en kan ik het volgende opmerken:

Positief:
Perfecte TMC ontvangst ook in Engeland, in UK hebben ze premium TMC waar je anders voor moet bijbetalen. Bij deze 2210 zat het ingebouwd, andere Navigons hebben dit niet altijd standaard!.
Rijstrook assistent en Reality View Pro werken ongehoord plezierig.
Snelheid van route (her)berekening erg goed.
Gemak in en uit de auto nemen erg goed (en we waren de easy-port houder van TT gewend).
Duidelijk scherm.
Heldere en tijdige weergave van aanduidingen (zowel scherm als stem).
Volume stem-niveau is prima.
Ook instelbaar voor voetganger, zo konden we in Londen makkelijk een fastfood keten (POI) vinden ;-).
Instelbaarheid is goed, snelle routes gaan over de snelweg en mooie routes leiden ons langs de leukste weggetjes (en geen zandpaden).

Negatief:
GPS zoeken duurt soms wat langer dan bij TT.
Aan/uit knop werkt wat vaag (twee sec. indrukken is standby, 5 sec. is echt uit). Had liever gezien dat uit echt uit is.
Batterijduur (al werd dit beter na vaker opladen). Een thuislader is zeker een optie.

Conclusie:
Voor die 129 euro een uitstekend apparaat met volwassen mogelijkheden zoals (premium-)TMC, rijstrookassistentie en Reality View pro. De negatieve kanten wegen niet op tegen het gemak en de betrouwbaarheid waarmee dit apparaat werkt. Na VDO-Dayton en TT te hebben gehad is deze Navigon een prima keuze geweest. Aanrader.

Prins Alex 30-04-2009
Geschreven voor: Navigon 2210

Ik heb de Navigon nu 6 maanden in me bezit en ben er super tevreden mee. Wel heb ik de Navigon betrapt op een tweetal navigatie fouten maar dat staat in schril contrast met de keren dat hij me wel goed stuurt.
Ik kan iedereen de Navigon aanraden vooral omdat de prijs en kwaliteit en functionaliteit in verhouding is. De dekking is voor heel Europa en niet zoals de meeste duurde versie alleen maar voor West Europa.

adriaank 21-04-2009
Geschreven voor: Navigon 2210

Wilde eerst voor een TomTom gaan, maar werd door de MediaMarkt verkoper gewezen op een goedkoper en completer alternatief: de Navigon 2210. Nu een week in mijn bezit en wat een topapparaat is het!
Prachtig design, duidelijk en makkelijk in het gebruik en nauwkeurig in het plannen van routes. En kaarten van maar liefst 40 landen!

De Realityview Pro (standaard op dit apparaat) is echt een toevoeging: assistentie op moeilijke knooppunten in snelwegen en heldere aanwijzingen dmw simulatie van de borden op de weg.

Fijne stem met duidelijke aanwijzigen (linkerbanen aanhouden etc.). De geintegreerde TMC-antenne pakt perfect de files op en geeft ze duidelijk weer op het gekozen traject. Je ziet zo makkelijk of het nodig is om om te rijden en dit is in een tik geregeld.

De onderste functie's op het touchscreen zijn soms wat moeilijk aan te tikken, maar verder ben ik erg tevreden over het touchscreen.

Layout van de kaarten is ook mooi en overzichtelijk, er staan veel POI's (Points of Interest) op, die aan te tikken zijn, waarna je kunt aangeven of je hierheen wilt rijden.

Heb nu een aantal routes gereden en de Navigon zat er geen een keer naast. Wel lijkt het alsof het systeem steeds net iets te vroeg is met de afstanden, maar dit scheelt hooguit 5 meter en is niet hinderlijk. Je moet sowieso altijd zelf blijven kijken en denken.

Hij vind bij mij (in Utrecht) altijd snel genoeg GPS-sattelieten en berekent de route lekker snel.

Je kunt ervoor kiezen om een waarschuwing te horen als je te hard rijdt (ze zegt dan 'Let op!'), handig om boetes te voorkomen. Ik weet dat TomTom ook zo'n systeem heeft, maar dan klinkt er een extreem irritant piepje (3 keer)dat vaak nog doorgaat als je al weer netje de snelheid aanhoudt...

Heb al vele jaloerse blikken van vrienden en familie gekregen, zeker als ze de prijs hoorden!

Heb alleen een klein probleem met het updaten naar de meest recente kaarten: de update loopt vast. Aanrader: maak altijd een backup via Navigon Fresh (te downloaden) alvorens je gaat updaten.

Heb Navigon gebeld op de infolijn. Werd snel geholpen (wel in het Engels, maar dat vind ik geen probleem), vriendelijk en adequaat personeel. Het blijkt dat Navigon net een nieuwe versie van Fresh online heeft gezet en daar zitten nog wat bugs in. Als het goed is zijn deze aan het einde van de week verholpen en moet het updaten lukken als je de nieuwe versie van Fresh download en draait. Het programma Fresh is zelf erg overzichtelijk en biedt voldoende mogelijkheden.

Ik vind de 24 maanden kaartenupdate die je kunt kopen erg duur (90 euro), maar gelukkig kwam er bij levering een bon voor 80% korting, dus dat doe ik maar.

De set is compleet met USB-kabel, auto-houder en auto-oplader met geintegreerde TMC-antenne.

Heb online een tasje erbij besteld, maar dit is veel te groot (bij Conrad), dit kan ik iedereen afraden, een iPod-sokje dat ik nog hag liggen werkt perfect.

Kortom: mooi, handig en functioneel apparaat, zeer goede en heldere navigatie (daar gaat het tenslotte om) en prettige ondersteuning voor een erg lage prijs.

petrol59 11-04-2009
Geschreven voor: Navigon 2210

Veel zeer praktische snufjes voor een lage prijs. heel duidelijke uitleg mooi scherm en moeilijke splitsingen op de autoweg behoren tot de verleden tijd. geintegreerde TMC kabel, 40 landen voorgeïnstalleerd, noem het en het zit erop.Daarnaast weegt hij 123 gram en is hij 17 mm dik, duw je nog weg in een strakke spijkerbroek. Ben er super tevreden over!!!!!!

Ronald K 29-03-2009
Geschreven voor: Navigon 2210

Gisteren binnen gekregen en vandaag uitgeprobeert.
Instellen is makkelijk.
Beeld zeer duidelijk en geluid idem.
Lane assistant is heel makkelijk,zeker als je onbekend bent.Een hele verbetering tov mijn vorige navigatie.(PB compasseo 620)

Bob61 01-02-2009
Geschreven voor: Navigon 2210

Heb het navigatiesysteem nu 3 dagen in huis.
Makkelijk te activeren en in te stellen. Ik heb een paar routes gereden die ik goed ken en het systeem wist feilloos de routes te rijden! Het vinden van het GPS-signaal gaat erg snel, dus hier geen 20 minuten wachten!
Als je van de route afwijkt geeft het systeem snel een alternatief aan.
Dit is mijn eerste navigatiesysteem en ik heb tot nu toe absoluut geen klachten. De lay-out is handig en de informatie wordt op een prettig manier op het scherm weergegeven. Al met al is het mijn inziens een goed apparaat voor een prettige prijs!

killythebid 29-01-2009
Geschreven voor: Navigon 2210

nou mensen heb ,m zins een paar dagen wat betreft de bediening is top lekker makkelijk ,aleen het navigeren is bagger hij stuurd je de straten in waar je niet in mag ,heb ,m in de buurt getest op weg naar huis stuurd ie je door de hele wijk door (diversen keren de route instellingen veranderd baat niet ) valt enorm tegen ,had beter verwacht ,ik heb inmiddels spijt dat ik hem aangeschaft heb 100 euris er bij had ik een tomtom gehad en die werkt super en betrouwbaar (mijn voorgaande op mobiel)of doe ik iets verkeerd? :>( heb trouwens ook de nieuwe map er op gezet maar nog steeds geen resultaat
de kaarten zijn niet uptodate jammer:>((

HH112 20-01-2009

Top apparaat.

Ik heb hem nu ruim een maand en hij geeft tot nog toe elke route perfect aan. Lane assist en reality view werken super. Het beeld is helder en duidelijk (past de lichtsterkte automatisch aan als het donker wordt) en de stem goed verstaanbaar. Ziet er grafisch ook erg gelikt uit. TMC heeft me al een paar keer om een flinke file heengeleid, erg handig. De satelliet ontvangst heeft bij mij nog niet langer geduurd dan 30 sec maar meestal heeft hij ze al eerder te pakken. In de beschrijving staat dat het wat langer kan duren als het apparaat lang heeft uitgestaan, maar ik heb er geen last van

De gratis kaartupdate via navigon fresh is niet erg snel (2 uur downloaden en 1,5 uur installatie met een snelle internetaansluiting), maar werkt wel naar behoren.

Ga eens kijken naar een TT met dezelfde opties, dan ben je al gauw een paar honderd euro duurder uit.

snarf80 18-12-2008
Geschreven voor: Navigon 2210

Na uitgebreide selectie heb ik uiteindelijk gekozen voor de Navigon 2210. Mijn voorlopige conclusie (1 maand in gebruik)is dat dit prijs/kwaliteit een erg goede koop is. Zowel de TMC, reality view, rijstrook assistent als de radar info kunnen mij voorlopig zeker bekoren. Ik ben ondertussen zowel in Nederland, België als Frankrijk geweest met dit apparaat en hij vond steeds moeiteloos de weg.
Omdat er nogal wat opties in het systeem zitten is een goede (persoonlijke) instelling wel aangewezen.
Ook het feit dat je met de recenste kaarten werkt is erg prettig.

Twee minpuntjes die ik ervaar;
* Het Gps ontvangst bij het opstarten. Dit duurt in soms iets te lang. Gemiddeld enkele minuten in uiterste geval inderdaad 15 minuten. Ik heb ook de indruk dat de plaats waar je bent hier ook invloed op heeft,... maar hier ben ik niet zeker van. Maar nogmaals eens je ontvangst hebt kan je zeker zijn van goede navigatie.
* De text-to-speech is jammer genoeg niet in het nederlands/vlaams beschikbaar. De stemsturing die ik nu krijg te horen is erg goed, maar het is jammer dat Navigon deze functie ook niet in het nederlands aanbied. Hopelijk komt hiervan nog een update.

eric8172 08-12-2008
Geschreven voor: Navigon 2210

heb deze 2210 nu zo'n 2 weken in mijn bezit en ben er zeer tevreden over.zat te twijfelen tussen deze of de 2110 max,ben toch voor deze gegaan omdat het enige verschil het grotere scherm is en voor dat prijsverschil zie ik het op het scherm van de 2210 ook perfect.

tmc werkt perfect ben hier heel blij mee.voor de rest zit alles erop wat je maar wil,rijbaanhulp, flitspalen,fijne duidelijke stem etc.
heeft mij tot nu toe overal perfect heen gebracht dus geen miskoop.

Frank Br - DH 03-12-2008
Geschreven voor: Navigon 2210

Sinds een dag of vier, ben ik in bezit van de Navigon 2210. Het is mijn eerste navigatie apparaat en heb geen ervaring of vergelijkingsmateriaal met concurerende modellen. Eigelijk de enige alternatieven die ik op het oog had, waren de TomTom One Europe v4 en de Garmin Nuvi 255T. Ik wilde in ieder geval TMC erop hebben en voor de rest niet te veel gadgets als fotoviewers ed.

Het ingebruiknemen was een fluitje van een cent. De TMC module zit netjes in de oplaadkabel verwerkt, dus je hebt maar één kabel van de unit naar je sigarenaansteker. Het duurt wel een paar minuten, voordat hij verbinding heeft met de satelieten. Ik weet eigelijk niet of dat normaal is.

Tot nu toe na ongeveer 600 km, heb ik hem nog niet op een fout kunnen betrappen. Het beeld is prima en hij is vrij snel, ook met het herberekenen van de route als je (expres) anders rijdt, dan dat de dame aangeeft.
Het geluid zou iets beter kunnen, met name het volume, maar het is toch wel voldoende.

De rijstrook assistent en de reality view zijn mijn insziens een echte meerwaarde bij dit apparaat. Het werkt prima en duidelijk.

Middels een actie, heb ik ook een de Radarcontrole kraskaart erbij gehad. Ook die geeft optijd aan waar de camera's staan.

Over de duurzaamheid, kan ik nog niet teveel zeggen na een paar dagen. Het ziet er echter best wel degelijk uit.

Toto nu toe nog geen spijt gehad van de aanschaf.